BCiM organiseert diverse workshops en (in-house) trainingen. Naast onderstaande standaard workshops, leveren wij ook maatwerk.
Voorbeelden van maatwerk trainingen zijn ‘Facilitaire Teambuilding’, ‘Optimaliseren van de samenwerking tussen FM, HR, ICT, Inkoop en Finance’ en ‘Ken je klant, gun je klant de gelegenheid jou te leren kennen’.


1. Document Management

Inhoud:
Hoe staat het met uw kennis op het gebied van post, repro, archivering, print- en drukwerk? Er zijn diverse mogelijkheden om hierop te besparen door leveranciers met kennis van zaken te benaderen en daardoor scherpere offertes te krijgen!

Aan de orde komen:
- de liberalisering van de postmarkt in Nederland en hoe u hier voordeel uit kunt halen;
- hoe u op basis van argumenten efficiënte en verantwoorde keuzes kunt maken met betrekking tot contracten met leveranciers van repro- en printapparatuur;
- welke afwegingen u moet maken bij het kiezen tussen printen en kopiëren en hoe u een offerte van een drukker beoordeelt;
- welke middelen en mogelijkheden er zijn om documenten te bewaren en hoe u deze weer snel boven water kunt krijgen;
- heeft de Archiefwet gevolgen voor uw organisatie?.

Voor wie:
Facilitaire managers die documentbeheer in hun takenpakket hebben of in de toekomst zullen krijgen.


2. Gebouwenbeheer

Inhoud:
Wat kost dit gebouw nu precies? Welke kosten kan ik beïnvloeden? Op welke wijze kan ik onderhandelen met de eigenaar van het gebouw of de beheerder? Wie controleert nu precies de te maken kosten en wie is daarvoor verantwoordelijk? Hoe ga ik om met leveranciers die ik niet zelf heb gekozen, maar die zijn aangewezen door de eigenaar of de beheerder van het gebouw?

Aan de orde komen:
- integrale kosten van een gebouw;
- energiemonitoring en gebouwbeheer in gezondheidszorg- en kantoorgebouwen;
- service- en onderhoudskosten facilitaire kengetallen in relatie tot gebouwen;
- kosten van onderhoud van het terrein;
- eigenaar, beheerder en huurder;
- aanpassingen in het gebouw;
- nieuwbouw, verbouw en renovatie;
- energie en de liberalisering van de markt;
- belastingen en heffingen;
- administratieve vastlegging van gebouwgebonden kosten;
- NEN 2748, normering van facilitaire kosten.

Voor wie:
Facilitaire managers die gebouwbeheer in hun takenpakket hebben of in de toekomst zullen krijgen en gebouwbeheerders.


3. Wagenparkmanagement

Inhoud:
Als wagenparkbeheerder zult u willen weten waar leasemaatschappijen op letten en hoe calculaties tot stand komen. Wilt u weten hoe deze slimmer en dus goedkoper kunnen?
Wilt u weten welke mogelijkheden er zijn om de ‘auto van de zaak’ meer als uw eigen auto te beschouwen en welke alternatieven er zijn? Wilt u weten hoe u uw baas tot betere regelingen kunt verleiden? En welke zaken komen erbij kijken wanneer een ‘auto van de zaak’ wordt gereden? Op basis van praktijksituaties worden actuele offertes van leaseauto’s geanalyseerd, toegelicht en uitgelegd. Tevens gaat u zelf aan de slag met enkele offertevoorbeelden. Met deze informatie bent u na het volgen van deze workshop, in staat op basis van feiten en onderhandelingskennis de gesprekken met uw leveranciers van bedrijfsauto’s professioneel aan te gaan.

Aan de orde komen:
- auto van de zaak uitbesteden en zelf doen;
- procedure wagenparkbeheer;
- kilometerregistratie;
- schade en verzekeringen;
- brandstof en tankkaart;
- fiscus en bijbetaling;
- alternatieven voor de auto van de zaak;
- administratie van het wagenpark;
- onderhandelen met leasemaatschappijen.

Voor wie:
Facilitaire managers die wagenparkmanagement en beheer in hun takenpakket hebben of in de toekomst zullen krijgen.

« terug naar boven

 

 
 
     
 
 
 
Home
Over BCiM
Consultancy
Document Management
Artikelen
Vacatures
Contact
 
Extra's:
BCiM in het nieuws
BCiM en MVO
Referenties
Workshops en trainingen
Foto's
Voorwaarden
Linkedin   Twitter